
Od roku 1869 pojawia się w twórczości Degasa motyw praczek i prasowaczek. Artysta coraz częściej zwracał się ku realistycznie pojmowanym współczesnym tematom. Ten obraz jest nieskończony. Został odnaleziony po śmierci w pracowni artysty. Do obrazu pozowała Emma Dobigny, modelka wielu artystów tamtej epoki, głównie Camila Corota. Wtedy była 16-sto letnią dziewczyną.
Do 1902 roku Degas namalował wiele obrazów z prasującymi kobietami. O ile w późniejszych wersjach przeważa sam proces pracy, czyli moment działania, w tej wczesnej wersji Degasa bardziej interesuje osoba; przerywa pracę i patrzy na widza znużonym i nieobecnym spojrzeniem. Przebywa w ponurym pomieszczeniu i jest nędznie ubrana. Oddalenie od widza potęguje wrażenie wyobcowania.
de. Die Büglerin,
Powstał: 1869,
technika: olej / płótno,
Wymiary: 92 x 74cm,
Znajduje się: Bayerische Staatsgemäldesammlungen, Monachium